poniedziałek, 19 października 2009

Zaczynamy

Dziś o 9.16 pierwsze 20mg. Wiek: 25lat, waga: 80kg, wzrost: 184cm, dawka: 40mg, styl życia: dość stresujący i umiarkowanie sportowy (basen, bieganie,domowe ćwiczenia). Kiedyś na skórze miałem kompletną masakrę po której pozostało bardzo wiele małych i śrenich blizn, dziś jest lepiej, ale pozostał problem niezliczonej ilości zaskórników, szczególnie postaci zamkniętej oraz dużego łojotoku który podejrzewam ma też dominujący wpływ na rozpoczęty proces łysienia. Zaskórniki najbardziej lubią czoło, nos i brodę (http://www.skincarephysicians.com/acnenet/acne.html). Ale schodzą coraz niżej: pojawiają się na całych plecach, klatce, ostatnie pojedyncze także na brzuchu. Biorę Curacne, po 20mg rano i wieczorem (śniadanie i kolacja). Cena leku jest spora: ok. 100zł. Dermatolog deklaruje 99% skuteczność, internet z kolei podaje dziesiątki przykładów na to, iż skuteczność leku jest tymczasowa. Bardzo dużo wiedzy znalazłem na forum www.izotek.pl. Wybierając profile osób o podobnych parametrach wieku, wagi i problemu do moich, stworzyłem coś w rodzaju próby statystycznej aby wyciągnąć wnioski o skuteczności leczenia i skutków ubocznych. Okazało się że wyniki długofalowej skuteczności leku są bardzo słabe. W pierwszym odruchu ufając matematyce zrezygnowałem z leczenia, przemyślałem jednak temat powtórnie, i do leczenia powróciłem. Statystyka internetowa może (choć nie musi) wprowadzić błąd, choćby poprzez fakt że 'nie potrzebuje lekarza zdrowy', a więc osoba wyleczona nie traci czasu po roku od zakończenia leczenia na powrót do internetowego forum.

1 komentarz:

  1. Witam; jestem kobietą 28 letnią, za 7 dni powinnam rozpocząć kutację izotretynoiną [20 mg przez okres 6 mc]. Długo już zastanawiam się nad podjęciem decyzji na tak, jednak wciąż niewiele mam informacji o skutkach po zakończeniu zażywania leku. Proszę o jakiekolwiek wieści dotyczące leku, a dokładnie o stan po zakończeniu. Dziękuję z góry. k

    OdpowiedzUsuń